Relax în stil moldovenesc…


Welcome to Moldova – ţara tuturor posibilităţilor pe timp de criză… sau … când ţara arde şi baba se piaptănă noi ne plimbăm pe Dunăre şi Marea Neagră.


Sursa: YOUTUBE

Off, OMEGA, OMEGA, cum mă mai inspiri tu la satiră… .

Ieri citeam pe portalul procomunist OMEGA că:

“Nava "Prinţesa Elena", care efectuează pe Dunăre şi Marea Neagră o cursă regulată pe traseul Giurgiuleşti-Istambul-Giurgiuleşti, a fost reţinută pe drum timp de o zi din cauza ciclonului care a provocat inundaţii în capitala Turciei, a declarat pentru agenţia OMEGA căpitanul portului Giurgiuleşti, Petru Codreanu… .”

Azi Giurgiuleştiul revine pe prima pagină, tot pe OMEGA:

“Portul internaţional liber Giurgiuleşti pregăteşte deschiderea unei curse maritime noi, Giurgiuleşti - Nesebr (Bulgaria) - Giurgiuleşti, care va fi deschisă la începutul sezonului de odihnă al anului 2010, a declarat pentru agenţia OMEGA, căpitanul portului, Petru Codreanu… .”

Mda… Portul din Giurgiuleşti are parte de pictoriale de primă pagină mai ceva ca Angelina Jolie… . Dar de ce în apus de “Voroniadă” i se lustruieşte imaginea atât de mult? S-a întrebat cineva câţi locuitori din zona de sud a Moldovei sunt angajaţi în port? Ştie cineva câţi absolvenţi basarabeni ai Universităţii Maritime din Constanţa sau “Danubius” din Galaţi au fost angajaţi acolo?

Mda… . Se pare că ne-a plăcut să le dăm peste nas ucrainenilor. E de bine…, dar parcă tot mă încearcă un gust amar când citesc articole de genul celui găsit pe portalul Agenţiei de Ştiri a Mării Negre “Karadeniz-Press” (articolul e foarte bine documentat şi argumentat).

Mda… . Vovka în discursul de adio iarăşi s-a lăudat cu ieşirea la Marea Neagră… . Este meritul lui? Nu este meritul lui, dar el tot se lauda... .

Vă invit la un dialog în care aş dori să depistăm cine sunt adevăraţii beneficiari ai rezultatelor obţinute în urma deschiderii în zona de sud a Republicii Moldova a Portului din Giurgiuleşti: cetăţenii sau un cerc restrâns de funcţionari? Noi sau Ei? Sudul sau tot Centrul?

PS:

- am creat o rubrica noua despre zona de Sud a Moldovei - Babacu, sper sa-ti placa si te invit sa-mi sugerezi subiecte pentru aceasta categorie, de altfel ii astept cu idei pentru rubrica data pe toti cei nascuti la Sud;
- un cititor fidel al blogului m-a intrebat despre iesirea la Marea Neagra a Moldovei vechi: hartile le gasiti in primele doua articole despre gagauzi - sunt foarte sugestive;
- pe site-ul CSEEA gasiti un articol scris de mine despre miza geopolitica a Portului.

35 comentarii:

Unknown spunea...

pe navă e scris „Princessa”...

:)

în limbă oare?

Angela Grămadă spunea...

Salut Stefan,

Dar cei de la OMEGA in stire au dat "printesa" :)

babacu spunea...

Si mai "tare" e ortografiata de cei de la OMEGA denumirea satului Giurgiulesti:

"Nava moldovenească "Prinţesa Elena" efectuează curse regulate pe ruta Djurdjuleşti-Istambul-Djurdjuleşti începând cu 17 martie curent."?!

babacu spunea...

Angy,
referitor la rubrica ta despre zona de sud a Moldovei, si subiectele care ar trebui abordate... Ce sa-ti spun? Sigur ca sustin ideia, numai de un lucru ma tem: sa nu fim cumva acuzati de separatism! De aceia cred ca subiectele trebuie sa fie cele mai diferite, despre viata de zi ci zi a celor din regiune, cu bucuriile (putine) si problemele (multe) ale lor, despre obiceurile si traditiile din zona, despre locurile frumoase (si mai putin frumoase) de aici, despre drumurile vai de mama lor, etc., etc.... Eu de fapt demult visez la un post de TV, care sa aiba un studiou regional la Cahul, cu reporteri pe teren, care sa transmita 24/24 toate evenimentele din zona, la fel ca Pro TV Romania sau Realitatea TV... Poate JurnalTV are asa proiect pe viitor?

alraman spunea...

Care iesire la mare ca de abea aveti cativa km de Dunare! :)
Dupa logica asta si Ungaria si Slovacia sunt tari maritime!
Eu inteleg ca nu prea este cu ce sa se laude da macar sa se faca de ras ca lumea! Penibil!

alraman spunea...

am mai vazut la "Karadeniz" alte aberatii: "Portul Giurgiulesti constituie o concurenta reala pentru porturile vecinilor, Galati in Romania si Reni in Ucraina"-nu stiu care e treaba cu portul Reni da in Galati deja se plange de ras!
Concurenta la ce? Pt ca Romania foloseste portul Constanta pt cea mai mare parte a activitatilor de aprovizionare! Galati este folosit mai mult pt aprovizionarea Combinatului siderurgic!
etc :)

Sirghi spunea...

Nu cred ca-i de ris. Portul chiar functioneaza, iar navele sunt inchiriate de la companii străine. Sunt vaporase foarte simpatice. La Bugetul RM vin bani din aceasta afacere. Avem si noi iesire la Dunare si port functional. :D
Mi-a spus cineva ca in portul de la Galati nu s-a prea investit. Cei de acolo regreta acum. Ar fi organizat ei curse pentru turistii din Europa, ar fi creat noi locuri de munca, dar le-a luat-o R.Moldova inainte. Nu cred ca rad cei de la Galati. Nu cred. Nu sariti in cap, ca nu-s communist, dar adevarul este adevar. Oricum, cu cat mai multe porturi amenajate are regiunea Moldova, cu atat mai bine.

Angela Grămadă spunea...

Salutare tuturor, cer scuze ca nu am raspuns mai devreme.

Babacu,

Iti multumesc pentru sustinere. Tu esti acolo, in zona de sud, deci cunosti problemele, pe cele concrete, eu mai apar din cand in cand si atunci sa-mi vad parintii si Prutul. Oricum, acest lucru nu trebuie sa ma faca ignoranta fata de problemele zonei sudice, dimpotriva. Cum ma voi autosesiza, cum voi scrie despre Sudul Moldovei.

In ceea ce priveste Jurnal TV: macar reportaje sa faca, sa-si miste fundurile (pardon de expresie) din capitala, sa vada ca Republica Moldova nu este doar municipiul Chisinau.

Eu am mai spus ca: ignoranta naste monstri si pe urma se mai mira ca s-a votat cum s-a votat.

Radu,

Iti inteleg sarcasmul si ironia, dar 2 km inseamna foarte mult pentru locuitorii de acolo. Trebuiau sa fie angajati anume ei si nu rusii. Special am pus link-urile de la OMEGA ca sa vedeti ca Domnul Capitan de vas vorbeste in rusa, acelasi lucru se intampla si cu angajatii caii ferate.

Ti-am atras atentia prin articolul scris de mine pentru CSEEA despre pozitia ucrainenilor fata de Portul din Giurgiulesti. Portul din Reni, intr-adevar, este pe tusa: aproape mort. Despre Portul din Galati nu ma pronunt: nu stiu cum au evoluat indicatorii sai in ultimii ani.

Sirghi,

In primul rand bine ai venit pe acest blog.

Nu cred ca le-am luat-o inainte celor din Galati: mai avem mult de lucrat ca sa-i ajungem, nu ne putem masura in acest moment fortele cu ei.

In al doilea rand: daca ma voi bucura si eu de deschiderea acestui Port, trebuie sa ajungem neaparat la concluzia ca sunt comunista? Dar never ever nu o sa fiu comunista!!! :D

Si ultima chestiune: nu vreau sa te dezamagesc, dar nu cred ca se vor mai construi si alte porturi in Moldova. Cu asta am avut destula bataie de cap.... In plus, apare intrebarea: UNDE? Pe Nistru? Putem? Este posibil?

Cine stie sa ne spuna si noua.

Cu respect,

Angela

alraman spunea...

Sincer m-as bucura sa va mearga afacera cu portul! Cred ca un port pe Nistru ar fi poate interesant pt RM si pt Ucraina! Problema este ca Ucraina acum nu stie care ii sunt dusmanii si prietenii! Nu face decat sa strice relatiile din zona! Din ce am vazut in istoria lor ii inteleg oarecum dar nu inseamna ca ii si aprob! Din pacate si RM merge oarecum pe aceasta linie in abordarea realatiilor in special cu Romania!
Portul Giugiulesti nu va avea decat o insemnatate locala-pt Basarabia asa ca nu pot sa pricep invidia ucrainienilor dar si mandria moldovenilor!(poate pt ca nu prea au cu ce!). Poate ca sunt sarcastic si blazat dar in zona ca obiective turistice:
1 Delta Dunarii(in Romania)
2 Podgorii dobrogene si cetati antice-care nu sunt inca bine trate d. p. d v turistic! De aici deja intram in zona ofertei litorale!
Ce vreau sa spun! In Romania exista poate cele mai multe atractii turistice -care nu sunt foarte mult dezvoltate( care poate sa fie un lucru +-). Lipsa infrastructurii si a altor conditii impiedica atragerea turistilor straini! Conditiile din RM din acest punct de vedere nu vad sa fie mai bune! Asa ca nu vad care e miza turistica in acest port! Apropo Romania are cel putin 6 porturi mari pe Dunare cu potential turistic care nu au fost dezvoltate pana acum!
De fapt daca stau sa ma gandesc treaba cu turismul este de fapt o afacere pt basarabeni in sensul ca pot avea acces in Turcia fara a mai trece vamile din Ro si Bg! :)
Cred ca asta e singurul interes! Cati turci au vizitat pana acum portul Giurgiulesti?
Cred ca singura sansa a RM este sa dezvolte proiecte comune in zona! Cu Romania si Ucraina!
Romania poate asigura invatamant pt formarea personalui navigant -chiar sunt curios cati basarabeni au intrat la Institul de Marina!
1 idee sau macar 1 intrebare- in ce masura si -a pus problema sa se produca combustibil bio(etanol etc) in RM? Macar s-a tratat vreodata problema asta-tinand cont ca singura resursa este prod agricola!

I.Sirghi spunea...

Am avut in vedere toata Moldova. Bine ca avem port si la Galati, si la Giurgiulesti.

Angela Grămadă spunea...

Salut I. Sirghi,

Care: Tara Moldovei sau Republica Moldova?

alraman spunea...

"cu durata aflării în oraşul Nesebr de 7-8 zile."
o mostra de moldoveneasca naosa de pe Omega! :)
Am vazut ca totusi se folosesc mult de agentiile media romane pana la urma ce hram poarta?

alraman spunea...

putin copy &paste.. :)
http://www.galateni.net/forum/viewtopic.php?f=64&t=4927&st=0&sk=t&sd=a&sid=cec3f9a363e222f87813f04de7c3eb1b&start=10
Incepand din 2005, la Giurgiulesti au fost efectuate investitii importante in construirea terminalului petrolier, in care au fost investite, pana in prezent, 35 milioane euro, si la teminalul cerealier, cu o capacitate de depozitare de 50.000 tone, in care au fost investite 12 milioane euro. Portul de la mila 72,2 a Dunarii confera Republicii Moldova un nou statut, acela de stat maritim. Portul Giugiulesti va fi legat de restul localitatilor din Republica Moldova prin intermediul unei cai ferate care este in constructie pe malul stang al Prutului. Potrivit unor informatii din presa Republicii Moldova, investitorul si proprietarul portului de la Giurgiulesti este firma Danube Logistics SRL, care in decembrie 2004 a semnat cu Guvernul Republicii Moldova un acord de investitii pentru constructia Portului International Liber Giurgiulesti. Actionarii Danube Logistics sunt holdingul olandez Easeur Holding BV, care detine 80% din capital si apartine unui tulcean emigrat in Olanda, si Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare, care detine 20%.
Saptamana trecuta, o data cu inaugurarea portului, a fost lansat si programul croazierelor pe Marea Neagra. Este vorba de croaziere pe linia Giugiulesti-Istanbul-Giugiulesti. Deocamdata croazierele sunt efectuate cu nava "Printesa Elena", care poate lua la bord 145 de pasageri. La prima croaziera au urcat la bordul navei 80 de pasageri. O croaziera dureaza 5 zile, dintre care doua zile de stationare in Portul Istanbul. Pretul variaza de la 185 la 600 de euro de persoana, in functie de confort. Sunt cabine de 2, 3 si de 4 locuri, dar si cabine clasa lux. Costul biletului include transportul dus-intors, trei mese pe zi si cazarea la bord si in timpul stationarii la Istanbul. Faptul ca la cativa kilometri de Galati, practic la marginea orasului, a aparut sansa plecarii intr-o croaziera pe Marea Neagra si Mediterana a devenit "bomba zilei" la Galati.
Raman la parerea ca poate fi interesant pt vizitare-shopping( ase citi bisnita! ) la turci! Problema basarabenilor este ca tocmai clientii care sunt poate mai interesanti-romanii din zona- nu au acces in RM! :)

Angela Grămadă spunea...

Multumesc mult Radu pentru aceste detalii.

Cu toate acestea ma tot chinuie o intrebare: de ce o fi plecat Compania AZPETROL din Moldova? Era o companie din Azerbaijan, care isi dorea foarte mult sa intre pe piata europeana si chiar cumparase terminalul prin care isi vedea facuta intrarea in UE. Avea planuri mari de investitii la noi...

I.Sirghi spunea...

Din cite stiu eu, proprietarii companiei au de unde isi gasi clientii. Stiti ca pensionarilor europeni le place sa se plimbe. Nu-i vorba ca pleaca basarabenii la shoping. E un lux pentru ei. Cei care pleaca la cumparaturi nu au timp sa se plimbe incetisor cu vaporul. Sau pe blogul asta se glumeste numai? Scuzati ca poate nu inteleg.

Angela Grămadă spunea...

Pt. I. Sirghi,

Nu! Pe acest blog nu se glumeste doar. Pe noi ne preocupa si lucruri serioase.

Daca ai gasit cateva articole scrise in stil pamfletar, am facut acest lucru pentru a ne mai descreti fruntile de la circul pe care ni-l ofera zi de zi politicienii din Republica Moldova si nu numai. In arhiva vei gasi articole in stiluri diferite. ;)

In ceea ce priveste pensionarii europeni: nu ti se pare neverosimil sa vina pensionarul european la noi in Moldova si de aici sa plece in croaziera? Mie mi se pare, mai ales ca pot gasi foarte multe oferte oferite de Turcia, Romania sau Bulgaria la preturi foarte bune... .

Si daca tot veni vorba: cati cetateni ai RM isi vor permite sa plece in asemenea calatorii? Foarte putini: primarii, consilierii locali si cativa oameni de afaceri, dar acestia, ultimii am in vedere, sunt oameni pragmatici si nu vor da 600 de euro in vant doar sa se afle la bodrul navei "Principessa Elena" - ei vor alege destinatii directe!

In acest articol ma preocupa avantajele si beneficiile pe care le putea oferi portul pentru locuitorii din zona de sud a RM, nu pe jurnalistii de la OMEGA si NIT, gen Staras, care s-au plimbat in aceasta vara cu acest vaporas.

Vrei sa fim ontopic, hai sa fim ontopic: cine beneficiaza de succesele deschiderii Portului din Giurgiulesti? Pe localnici nu i-am vazut nici prin port, nu mai vorbesc de bordul navei.

Un singur tren are ruta pe calea ferata Giurgiulesti-Cahul si toate conductoarele sunt vorbitoare de limba rusa: stiu ce vorbesc, am urcat in acel tren.

Poate sa ne spuna cineva cati angajati din Giurgiulesti sunt in Port?

alraman spunea...

Actionarii Danube Logistics sunt holdingul olandez Easeur Holding BV, care detine 80% din capital si apartine unui tulcean emigrat in Olanda, si Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare, care detine 20%.

Deci pana la urma tot cu ceva ajutor roman(si ceva de la Europa!) s-au miscat lucrurile pe acolo!
Nu am vazut sa se fi mentionat de catre basarabeni asta pana acum! :0

alraman spunea...

Sirghi esti departe de subiect daca crezi ca o sa vina turistul din vest chiar pensionar cu cea mai mica pensie sa se plimbe la turci si la bulgari cu vaporul!
Arata-mi alte motive pt ca un turist sa vina in RM (in afara de vinul ieftin! :) )
Daca o sa cautati vreo poza cu nava asta o sa vedeti ca este destul de ruginita(daca am vazut bine!)

alraman spunea...

de ce o fi plecat Compania AZPETROL din Moldova?
exista infrastructura?(ei poate isi trantesc niste cisterne! dar sosele si cale ferata?)
nu este mai economic pt ei sa faca asta in tari care sunt mai apropiate ca Turcia sau chiar Georgia?
Ce avantaje ar fi avut in RM?

Angela Grămadă spunea...

Radu,

Tocmai: AZPETROL trebuia sa faca investitii nu doar in port, dar si in cateva rafinarii ;) si inca cateva obiecte de infrastructura, asta din cate tin eu minte din evenimentele anului 2004, atunci s-a epuizat evenimentul :)

Eleonora Lisnic spunea...

Acţionarii s-au schimbat în două - trei rânduri, a mers greu proiectul şi a fost modificat pe parcurs, fiind extinsă gama serviiciilor. Iniţial, era vorba despre "Terminal petrolier", nu despre "port".
Câte locuri de muncă au fost create şi câţi bani a adus obiectivul Bugetului de Stat vom afla după instalarea noii guvernări.
Despre Azpetrol, unii au presupus că s-a retras în urma unor presiuni, alţii că nu mai reuşea să facă faţă investiţiilor.
Dar oficial s-a spus că Azpetrol a vândut afacerea pentru că ar fi avut alte proiecte mai importante – cu România, cu Grecia, cu Israelul.
Iată un link la care găsiţi profilul
"Portului Liber Internaţional Giurgiuleşti": http://www.doingbusiness.md/?go=articole&printversion=1&n=73

Şi un material BBC mai vechi despre „importanţa proiectului”
http://www.bbc.co.uk/romanian/news/story/2006/02/060221_giurgiulesti_moldova.shtml

alraman spunea...

Daca as fi AZpetrol sau alta firma nu m-as complica sa investesc in RM rafinarii si alte din astea! :)
Ex: In Romania este rafinarie la Onesti care poate procesa petrol si se poate alimenta la Galati! :)
Dar inca o data nu vad ce rost ar avea sa vina pana aici cand au in zona lor!
Din cate stiu problema nu sunt probleme cu mijloacele de procesare ci cu petrolul!
Daca intr=adevar ar fi vrut sa investeasca in RM ar fi trebuit sa aiba cu adevarat conditii deosebite! Cred totusi ca exista multe elemente care scapa!

alraman spunea...

Am inteles ca in luna septembrie urma sa fie o intalnire CSI in RM?
Cine o sa fie gazda? Ghimpu? :)

Angela Grămadă spunea...

Salut Radu,

Nu in luna septembrie, ci in octombrie.

Multumesc pentru intrebare: voi posta un brief despre acest eveniment in zilele urmatoare ;)- de ceva timp ma documentez pentru el.

O zi cat mai reusita iti doresc :)

alraman spunea...

A, vazut pe Kanal D oferte promo care incep de la 400 de euro care aveau ca destinatie Caraibe, Mediterana etc! Asa ca oferta navei "Printesa Elena" (_300-600 euro) mi se pare de refuzat! :)

Eleonora Lisnic spunea...

Este o afacere privată şi treaba lor cu preţurile lor. :)

alraman spunea...

de acord ca e treaba lor ce preturi isi pun! :)
la fel si eu am dreptul sa aleg oferta mai buna!
tot la fel ofertele de croaziere incep de la 2000 de euro(dar cu nave special construite pt asa ceva!). Nu stiu de ce dar "printesa Elena" nu mi se pare asa ceva!
si pt ca am devenit f curios am cautat putin pe net!-1 excursie cu autocarul incepe de la 200 de euro
Parerea mea este ca nu este chiar asa de atractiv voiajul cu "Lenutza"!

Angela Grămadă spunea...

Salutare,

Uite,eu am alta intrebare: de ce se numeste nava "Principessa Elena"? Oare sa fie Stefan cel Mare de vina? Din cauza fiicei lui? :D

Cat s-o mai fi rasucit Stefan Voda in mormant in ultimii 8 ani de zile... mda... :(

alraman spunea...

m-a facut si pe mine curios numele!
pt romani Printesa Elena-sotia lui Ioan Cuza-cea mai cunoscuta! :)
a mai avut Regina Maria o fica! casa torita cu Regele Greciei sau Yugoslaviei parca!
Nu am auzit de vreo fata a lui Stefan cel Mare dar e posibil pt ca avut vreo 20-30 legali sau naturali(bastarzi!) :)
Banuiesc ca vorba de un vas italian, maltez, etc de unde si numele!

Angela Grămadă spunea...

Stefan cel Mare a avut o fiica, care se numea Elena. Aceasta a avut un destin tragic: a fost omorata de mama sotului ei Dmitrii, cneazul Moscovei.

De aceea Stefan Voda a spus spre finalul vietii sale: daca va veni vremea sa cedat tara, cedati-o turcilor, dar nu rusilor...

alraman spunea...

nu am auzit de asta cu rusii pama acum! Stiam ca era sa nu se increada in crestini pt ca nu respecta cuvantul dat! fata de turci! :)
Asta e varianta pt Basarabia! Ma indoiesc ca Stefan ar fi fost stresat de rusi pe atunci! nU prea erau prin zona- se fugareau cu tatarii pe atunci(mai mult fugeau!) :)

Angela Grămadă spunea...

Asa cum spuneam, destinul Elenei, fiica Evdochiei de Kiev si a lui Stefan cel Mare, a fost unul nefericit. In 1479 Stefan a inceput tratativele pentru o casatorie dinastica intre fiica lui si cneazul Moscovei, Ivan Ivanovici. El s-a adresat cumnatei sale Teodosia, sora raposatei doamne Evdochia, care era ruda cu familia princiara moscovita. Logodna celor doi s-a facut la Suceava in 1482, prin procura, reprezentantul cneazului fiind boierul Andrei Plesceev. Dupa aceasta Elena a plecat spre Moscova cu un alai somptuos, trecand prin Polonia. Nu avea sa-si mai vada niciodata tatal si locurile natale. La Moscova printesa a fost primitade mama marelui cneaz si gazduita la manastirea Voznezenskaia, unde a ramas pana la celebrarea cununiei, savarsita la 6 ianuarie 1483.In toamna anului urmator, Elena a nascut un fiu, botezat Dimitrie. Se intrevedeau zile fericite pentru fiica lui Stefan cel Mare, numai ca la 7 ani de la casatorie, sotul ei moare, fie de podagra, fie otravit de un medic evreu venetian, care-l ingrijea. Din acel moment, viata Elenei a devenit un cosmar.
A doua sotie a socrului sau Ivan al III-lea, Sofia Paleologa, descendenta a ultimilor imparati bizantini, nu vedea cu ochi buni atentia pe care marele cneaz o acorda nurorii si nepotului sau. Mai mult, dorea ca Elena si Dimitrie sa cada in dizgratie, iar fiul ei Vasile sa devina mostenitor al tronului. A organizat un complot, pe care insa Ivan al III- lea l-a inabusit. Dimitrie a fost proclamat mare cneaz al Vladimirului, al Moscovei si al Novgorodului. Dupa trei ani, insa, marele cneaz, influentat totusi de sotia sa, Sofia, si-a indepartat nora si nepotul si i-a inchis intr-o temnita, desemnandu-l mostenitor al tronului pe fiul Sofiei, Vasile. Stefan cel Mare a fost instiintat de ce se petrecea in cetatea moscovita.
In septembrie 1502, la putin timp dupa intemnitarea Elenei si a lui Dimitrie, domnul cerea de la hanul tatar Mengli Ghirei stiri despre acestia, intrebandu-l "vor fi in viata, fiica si nepotul meu ?". Hanul ii raspunde "Au fost oamenii mei la Moscova si spun ca toate acestea sunt minciuni". Din pacate, nu erau minciuni. Cei doi se aflau inchisi intr-un turn si legati in fiare. Stefan s-a stins din viata, dupa cum se stie, in iulie 1504, fara a mai sti ceva de soarta fiicei sale. Greu incercata domnita Elena si-a urmat tatal in viata de dincolo, la 18 ianuarie 1505, la mai putin de un an. A fost inmormantata la manastirea Voznezenskaia, care o primise ca logodnica a celui ce trebuia sa ajunga mare cneaz al Moscovei. Despre fiul sau nu se stie ce s-a mai intamplat. Daca destinul domnitei Elena nu ar fi fost atat de nefericit, ar fi existat sansa ca tarii rusi sa fie descendenti directi ai lui Stefan cel Mare, ceea ce ar fi schimbat poate cursul istoriei Moldovei.

Sorry: fiul s-a numit Dmitrie, sotul era Ivan.

Iata si link-ul:http://www.asymetria.org/modules.php?name=News&file=article&sid=451

Stiu ca citisem despre fiica lui Stefan cel Mare inca cand eram la scoala, imi ramasese in memorie numele Dmitrie si soarta tragica.

:)

alraman spunea...

Ceva interesant!
Nu stiu cat de bine am vazut eu dar mi se pare ca acestia au refuzat orice confruntare in parlament! Toate miscarile lor se fac sau au fost facute in afara parlamentului: Curtea Constitutionala, Mu1, etc!
Asta poate sa insemne ca ei refuza sa recunoasca votul cetatenilor RM, etc

Eleonora Lisnic spunea...

Vlad Cubreacov scrie azi pe blogul pe această temă: http://cubreacov.wordpress.com/2009/09/15/cine-a-scufundat-flota-maritima-a-republicii-moldova/

alraman spunea...

http://www.zdg.md/investigatii/cursa-electorala-giurgiulesti%E2%80%94moscova