Diplomaţia de futbol ...

Demult nu am mai avut asemenea postări scurte, dar astăzi nu mă pot abţine să nu pun şi eu ale mele două kapişi despre diplomaţia moldovenească.

Dacă tot am absentat de la surfingul prin presa rusă în ultimele trei zile am decis să trag cu ochiul înainte de somn. Deja dau căutare după consacratul cuvânt cheie "Молдавия" şi îmi apar toate ştirile despre Republica Moldova din ultimele zile. Poate nu mă opream să scriu aceste rânduri, dar am găsit sintagma "diplomaţie de fotbal" în publicaţia "Nezavisimaya Gazeta" şi mi-am reamintit şi de postarea anterioară, în care Domnul Mircea Druc mă acuzase de "naţionalism de futbol".

Văd că moldovenilor nu le displace deloc. Ba mai mult, în ultimele câteva săptămâni unii politicieni de la Chişinău au adunat şi câteva trofee electorale pe seama celor care iubesc să bată mingea pe gazon.

Parcă nu e rău: şi Filat iubeşte fotbalul, şi Osipov (sau poate la el intră în fişa postului, obligat, forţat de şeful său), şi Smirnov, şi chiar şi europenii care încurajează acest tip de diplomaţie, că vezi Doamne, de când au descoperit aştia, ai noştri, futbolul parcă nu mai au nevoie nici de dădacă, pardon de mediatori internaţionali în soluţionarea diferendului transnistrean: telefoanele fixe au început să zbârnâie, blocada economică a fost anulată, trenurile au început să circule... .

Acum stau eu şi mă gândesc: oare nu regretă VV al nostru că nu i-a plăcut futbolul atunci când era presidateli di ţară? Eu cred că regretă, dar asta e.... fiecare şi cu golul lui... .

Mi-e şi frică să le doresc ceva acestor echipe electorale.... mă refer atât la Vlad Filat, cât şi la nerecunoscutul Igor Smirnov, ambii sunt în plină campanie electorală... .

Bune mascote şi-a găsit Republica Moldova pe amble maluri ale Nistrului... .

0 comentarii: