Reîntâlnirea a fost ... FANTASMAGORIE

Aveam emoţii… . L-am ignorat mult prea mult, cam vreo doi ani… . Ultima dată ne-am dat întâlnire prin luna mai a anului 2008. Îmi lipsise atât de mult. Toţi facem acest lucru: mai întâi dăm ignore, ca ulterior reîntâlnirea să fie plină de emoţii, scântei sau chiar artificii. A rămas la fel, exact aşa cum l-am lăsat acum doi ani, nu a îmbătrânit, nu i-a apărut pleata albă şi nu m-a plictisit în timpul revederii. Mi-a spus că mă mai aşteaptă şi a adăugat că pot să iau cu mine şi fidelitatea mea pentru el. Deşi nu i-am jurat credinţă, ştie că voi reveni într-un târziu acolo, la TEATRU… .

Vineri, 26 februarie 2010, la Sala Rapsodia din Bucureşti Compania Passe-Patrout “Dan Puric” a prezentat în premieră spectacolul “FANTASMAGORIA”, în regia lui Vadim Rusu, în distribuţie Nadejda Dimitriu, Petru Ciobanu, Petrică Voicu, Vadim Rusu.

“Spectacol-reverie” – aşa scria MEDIAFAX cu câteva zile înainte de premieră. O poveste plină de culoare şi emoţie redată prin gesturi şi mimică, o ignorare intenţionată a cuvintelor, care devin inutile atunci când sentimentele şi trăirile pot fi exprimate altfel. O călătorie de o oră prin anotimpuri şi stări sufleteşti, alături de patru personaje aproape perfecte, pe care nu le poţi acuza de naivitate, dar care par atât de inocente prin negarea celor lumeşti. Doar setea şi frigul le mai aminteşte de duritatea cotidianului. În rest doar tango, muzică bună şi bucuria că exişti, că te poţi contopi cu basmul, că te poţi transforma în orice îţi doreşti cu o singură condiţie: să nu trişezi cu propria-ţi fericire.

Nu întâmplător am ales anume această piesă pentru a-mi relua vechile năravuri culturale. Trei dintre cei patru actori prezenţi pe scenă sunt din Republica Moldova. Probabil că unii vor interpreta greşit alegerea acestei piese, vor ridica o sprânceană în sus şi vor zâmbi sarcastic, gândindu-se la faptul că moldovenii merg să-i vadă doar pe ai lor. Nu e adevărat. Este cu atât mai plăcut să vezi cum ai tăi devin şi ai lor şi sunt acceptaţi fără prejudecăţi aşa cum sunt: aporape perfecţi.

Dacă simţiţi că trebuie neapărat să evadaţi din cotidian, dacă aveţi chef să vă pierdeţi într-o lume imaginară, dacă nu vă sperie faptul că aţi putea să deveniţi captivii frumosului, dacă vă puteţi abţine de la a ţine discursuri câteva ore şi sunteţi în măsura să acceptaţi ca alţii să vorbească către voi prin gest şi expresie, dacă nu vă este frică să vă îndrăgostiţi de teatru şi de lumea lui bună vă recomand să acceptaţi FANTASMAGORIA în viaţa voastră… .

Ţin să-i mulţumesc pe această cale actorului Petru Ciobanu care mi-a oferit cu amabilitate câteva fotografii de la avanpremiera spectacolului Fantasmagoria.

0 comentarii: